motoryzacja Forum o Szynszylach dietetyk wrocław

Strefa czasowa: UTC + 2





Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
  Drukuj

Mały przewodnik dla początkujących
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2010-12-14, 20:32 
Wszechmogący/a
Offline

Dołączył(a):2007-07-09, 22:47
Posty:2101
Mały przewodnik dla zaczynających zabawę z forum ;)

1. Regulamin


Pierwszym i najważniejszym miejscem jakie powinieneś odwiedzić jest dział zawierający nasz regulamin - z niego dowiesz się o zasadach panujących w naszej 'społeczności'. Nie różnią się one znacząco od zwyczajowych zasad netykiety i dobrego wychowania, jednak warto poświęcić chwilkę na zapoznanie się z nimi ;-)

W tym celu należy kliknij kolejno...

Obrazek
Obrazek

...bądź w ten link

2. Nowe posty oraz tematy

Rozmowa zainteresowała Cię aż tak bardzo, że chciałbyś osobiście zabrać głos :?:
Masz dwie możliwości - swoją odpowiedź wysłać możesz używając okienka 'szybkiej odpowiedzi'

Obrazek

lub klikając "Odpowiedz" (patrz obrazek wyżej).

Małe omówienie opcji widniejących podczas wysyłania nowego postu:

Obrazek

1. Temat -tytuł twojej wiadomości. Powinien być związany z wątkiem, żeby każdy na pierwszy rzut oka widział czego dotyczy dyskusja.

2. Formatowanie:

B - pogrubienie tekstu
I - kursywa
u - podkreślenie tekstu
Quote - cytowanie:
Cytuj:
Forum nakazdytemat.pl - Najlepsze forum w sieci

Code - Możesz tu wstawiać np. kody programów, a także kody forum (BBCode) które nie zmienią wyglądy tekstu. a jego ułożenie zostanie zachowane. Wygląda podobnie do okienka cytowania:
Kod:
[i]Forum nakazdytemat.pl - Najlepsze forum w sieci[/i]

List - Pozwala na tworzenie list nieuporządkowanych. Oznacza to, że tekst będzie wypunktowany od kropek np:
  • Forum
  • nakazdytemat.pl
  • Najlepsze forum w sieci.

Aby utworzyć taką listę należy wpisać: [*] przed tekstem który ma zostać wypunktowany jako pierwszy i analogicznie dalej, zaznaczyć całość i kliknąć "List" np:

Kod:
[list][*]Forum
[*]nakazdytemat.pl
[*]Najlepsze forum w sieci.[/list]

List= - Pozwala na tworzenie list uporządkowanych np. ponumerowanych/od literek np:
  1. Forum
  2. nakazdytemat.pl
  3. Najlepsze forum w sieci.

Aby utworzyć taką listę należy uczynić analogicznie jak w poprzednim przykładzie, z tą zmianą, że klikamy "List=" i dajemy po znaku równości wybrany znak. np. a dla literek, 1 dla cyferek.
Kod:
[list=a][*]Forum
[*]nakazdytemat.pl
[*]Najlepsze forum w sieci.[/list]

Znacznika [*] nie trzeba wpisywać z klawiatury. Służy do tego przycisk o tym samym symbolu.

Img - służy do wstawiania zdjęć. Warunkiem jest bezpośredni link do obrazka (wyjaśnienie pod koniec poradnika) np:
Kod:
[img]www.jakisobrazek.pl/obrazki/usmiech.jpg[/img]

Url - służy do wstawiana odnośników do stron. Należy postępować według schematu:
Kod:
[url=www.nakazdytemat.pl]Forum dyskusyjne[/url]

...co da nam wynik w postaci: Forum dyskusyjne

Rozmiar - Pozwala wybrać rozmiar czcionki. W tym celu należy zaznaczyć tekst i wybrać jedną z możliwości z listy. Rozmiar można edytować zmieniając wartości liczbowe np:

Po kliknięciu Duży otrzymujemy:
Kod:
[size=150]Forum nakazdytemat.pl - Najlepsze forum w sieci[/size]

Liczbę 150 możemy zmienić ręcznie na np. 120 co da mniejszą czcionkę.

3. "Buźki" które możesz wstawić do wiadomości poprzez kliknięcie.
4. Opcje dodatkowe - najlepiej nie zawracać sobie nimi głowy ;-).
5. Okienko, w które wpisujesz treść swojej wiadomości.

3. Wyszukiwarka

Pierwszą i najważniejszą rzeczą przed założeniem nowego tematu jest upewnienie się czy nie istnieje już wątek o tej samej/ zbliżonej tematyce - nie ma sensu toczyć kilku dyskusji na ten sam temat. :-)
Służy do tego jakże pożyteczna, lecz równie często omijana przez użytkowników szerokim łukiem opcja "SZUKAJ".

Obrazek

Sprawdziłeś na wszystkie możliwe sposoby czy Twój temat jest jedyny i niepowtarzalny? ;-)
Więc droga wolna - możesz przejść do odpowiedniego działu i zakładać swój własny wątek.

Obrazek

4. Posty nieprzeczytane


Forum oferuje możliwość zobaczenia postów jakie pojawiły się od naszej ostatniej wizyty. W tym celu należy kliknąć przycisk Nieprzeczytane posty (Posty których jeszcze nie czytałeś) lub Nowe posty (Posty, które pojawił się od twojej ostatniej wizyty).

Aby wyczyścić listę możesz zjechać na dół głównej strony forum i kliknąć przycisk "Oznacz działy jako przeczytane"

Obrazek

Aby wyczyścić listę tematów tylko jednego działu możesz przejść do wybranego działu i kliknąć przycisk "Oznacz tematy jako przeczytane"

Obrazek

5. Użytkownicy

Przy każdym poście znajduje się podobna ramka:

Obrazek

Krótki opis:

1. Nick autora
2. Ranga - zależy od ilości napisanych postów.
3. Avatar - obrazek, o jego ustawieniu przeczytasz w dalszej części poradnika.
4. Status użytkownika - Online oznacza iż użytkownik jest aktualnie zalogowany na forum, a Offline odwrotnie.

Pod każdym postem postem znajduje się też pasek:

Obrazek

Przycisk "PM/PW" - Private Message/Prywatna Wiadomość - pozwala na wysłanie wiadomości do danego użytkownika, którą może odczytać po wejściu na forum. Nikt inny tej wiadomości nie otrzyma.

Przycisk "Profil" - pozwala na zobaczenie podstawowych informacji o użytkowniku - statystyk i danych wypełnionych w profilu (o tym później).

6. Panel użytkownika

Tutaj możesz zmienić swoje osobiste dane i ustawienia. Aby to zrobić kliknij w "Panel użytkownika" (prawy górny róg strony).

Do wyboru masz kilka zakładek:

Obrazek

Przegląd:

* Strona główna - Tutaj możesz zobaczyć swoje podstawowe statystyki.
* Obserwowane - Znajduje się tu lista tematów/działów, które obserwujesz - zostaniesz poinformowany mailowo o odpowiedziach.
* Zakładki - Lista, dzięki której masz łatwy dostęp do wybranych przez ciebie tematów.
* Kopie robocze - Jeśli w czasie pisania musisz sobie zrobić przerwę, możesz zapisać tutaj dotychczas napisany tekst.
Uwaga:
  • Podczas zapisywania wszystkie załączniki i ankiety zostaną usunięte. zachowana zostanie treść wiadomości (wraz z ustawieniami stylu, obrazkami) oraz jej temat.
  • Po wysłaniu wiadomości, kopia zostanie automatycznie usunięta


Aby wczytać kopię roboczą kliknij na liście, obok odpowiedniego tematu przycisk "Wczytaj kopię roboczą". Zostaniesz automatycznie przeniesiony do odpowiedniego tematu i będziesz mógł kontynuować pisanie.

Obrazek

Aby dodać temat lub dział do listy obserwowanych kliknij przycisk "Obserwuj" (w górnej części strony z otwartym tematem bądź działem).
Aby dodać temat do zakładek kliknij przycisk "Dodaj do zakładek" (w górnej części strony z otwartym tematem):

Obrazek

Aby zapisać wiadomość w kopiach roboczych musisz kliknąć przycisk "Zapisz" w "Pełnym edytorze". Aby do niego wejść, pisząc w okienku "Szybka odpowiedź" kliknij "Pełny edytor". Tekst zostanie tam automatycznie przeniesiony:

Obrazek
Obrazek

Pełen edytor jest niczym innym jak oknem otwierającym się po kliknięciu "Odpowiedz" (opisane wcześniej).

Profil:

Tutaj możesz uzupełnić dane o sobie, widoczne dla innych użytkowników. Pola nie muszą być uzupełnione.

Podpis:

Możesz wpisać tu krótki tekst, lub wstawić mały obrazek, które będą wyświetlane pod każdym twoim postem.

Avatar:

Tutaj możesz zmienić swój avatar, czyli obrazek wyświetlany pod twoim nickiem. Maksymalne wymiary to 100x100 pikseli. Avatar możesz wgrać poprzez wybór obrazka ze swojego komputera (Wybierz), wstawiając bezpośredni (czyli kończący się: .jpg .jpeg .png .gif .bmp) link do obrazka z internetu, lub też wybierając z gotowej galerii.

Szczegóły rejestracji:

Tutaj możesz zmienić swój adres e-mail i hasło. Przy każdej zmianie wymagane jest wpisanie starego hasła. Zmieniając adres e-mail nie musisz uzupełniać pól Nowe hasło/Potwierdź hasło i analogicznie w odwrotnej sytuacji.

Ustawienia forum

Tutaj możesz zmienić swoje ustawienia forum. Większość z opcji jest tam opisana i nie powinieneś mieć problemu z konfiguracją.

Grupy użytkowników

Obecnie utworzone są 3 główne grupy:
  • Moderatorzy globalni - osoby dbające o porządek na forum
  • VIP -przyjaciele forum
  • +10 - Członkowie tej grupy uzyskują dostęp do "Linkowni". Osoby które napisały więcej niż 10 postów są do niej dodawane automatycznie.

7. Zgłaszanie postów/tematów

Moderatorzy i administratorzy mogą przeoczyć posty/tematy łamiące regulamin, dlatego forum posiada opcję umożliwiającą użytkownikom zgłaszanie takich postów i tematów (reklamy, posty nie wnoszące nic do tematu itp). Jesteśmy bardzo wdzięczni za każde zgłoszenie. Opcja jest anonimowa i pomaga w dbaniu o porządek na forum. Zgłoszenia uznane przez administracje/moderacje za nieuzasadnione nie są sankcjonowane.

Aby zgłosić dany post (a za razem temat) należy kliknąć przycisk "raport" w dolnej części danego postu:

Obrazek

8. Mały słowniczek pojęć forumowych

  • Mod, Moderator, Admin, Administrator - Osoby zarządzające i dbające o porządek na forum, strach się bać!
  • Off Top, Off Topic, Off, OT - z angielskiego 'poza tematem', odejście od głównego wątku, niezwykle surowo karane przez Moderatorstwo ;-)
  • Post - wiadomość
  • Topic, wątek - temat, w którym toczą się rozmowy
  • Buźka, emotka, emota - małe obrazeczki dołączane do postów , zastępujące tradycyjne uśmieszki np. :mrgreen:

9. Zamieszczanie grafiki na forum:

Otwieramy jedną ze stron hostingowych (wymienione niżej), odnajdujemy przycisk "Przeglądaj/Browse". Ukaże się nam okienko, w którym należy odszukać odpowiedni plik z grafiką znajdujący się na naszym dysku i wybrać go klikając na nim dwukrotnie.
Następnie klikamy na "Wczytaj plik"/"Upload" i czekamy aż naszym oczom ukaże się kolejna strona, której wygląd różni się w zależności od tego którą ze stron hostingowyh wybraliśmy - zazwyczaj jednak zawiera ona podgląd naszego obrazka oraz zbiór linków do różnych wersji obrazka (np. miniatur).
Strony do uploadowania grafiki są coraz częściej wyposażane w bardzo wiele całkiem niepotrzebnych funkcji, jak np. gotowe linki, które oprócz naszego obrazka zawierają także odnośnik do serwisu, który jest nam kompletnie niepotrzebny ;-)
Dlatego odradzam korzystanie z gotowych linków które wraz ze znacznikami są nam podawane. Jeśli jest możliwe to należy wybrać "Bezpośredni/Direct link, lub:

Klikamy w miniaturkę obrazka, tak aby pokazała się w pełnych rozmiarach. Następnie klikamy w obrazek prawym przyciskiem myszy i z rozwiniętego menu wybieramy "kopiuj adres obrazka". Następnie link który skopiowaliśmy wstawiamy między znaczniki (bez spacji). Obrazek jest gotowy do wstawienia na forum ;)

Bardzo często powtarzanym błędem jest skopiowanie niewłaściwego linka.
Pamiętajmy, żeby grafika wyświetliła się poprawnie, a nie w postaci linka, między znaczniki wstawić musimy bezpośredni link do obrazka, nie do strony na której się znajduje. Jak poznać który jest właściwy? - Jeśli wstawimy go w przeglądarce i klikniemy enter, naszym oczom powinien pokazać się tylko i wyłącznie interesujący nas obrazek, na białym tle bez żadnych innych grafik.

Przykład złego linku:
Kod:
http://yfrog.com/f1kolorowankakotzmyszkj

lub:
Kod:
http://img541.imageshack.us/...../kolorowankakotzmyszk.jpg


Link prawidłowy:
Kod:
http://img541.imageshack.us/img541/5928/kolorowankakotzmyszk.jpg


Przykładowe serwisy umożliwiające upload grafiki:
http://www.imageshack.us
http://www.zapodaj.net
http://www.voila.pl
http://www.fotosik.pl
http://www.picshot.pl

Wszystkie uwagi, propozycje proszę zgłaszać w tym wątku.

Aktualna wersja opracowana na podstawie tekstu administratorki "ema".


Góra
 Zobacz profil  
 

Drukuj 

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


  Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
phpBB SEO