Forum dyskusyjne. Przyjazne forum.
http://www.nakazdytemat.pl/

Instrukcja życia w systemie duchowo - informacyjnym
http://www.nakazdytemat.pl/edukacja/instrukcja-zycia-w-systemie-duchowo-informacyjnym-vt16435,250.htm
Strona 26 z 49

Autor:  arkadia33 [ 2019-06-09, 19:07 ]
Tytuł: 

Księga Rodzaju 32,22-27

"Ale wstawszy tej jeszcze nocy, (od zachodu, do wschodu słońca) wziął obie żony swoje, (Lea i Rachela) obie służące swoje (Bilha i Zylpa) i jedenastu synów swoich (Ruben, Symeon, Lewi, Juda, Issachar, Zebulon i córka Dina, których urodziła Jakubowi Lea, Dan, Naftali, których urodziła Jakubowi Bilha, służąca Racheli, Gad, Aszer, których urodziła Jakubowi Zylpa służąca Lei, i Józef, którego urodziła Jakubowi Rachela)" "A wziąwszy je, (żony swoje, obie służące swoje) przeprawił je prze rzekę (bród Jabboku żony swoje, obie służące swoje i jedenastu synów swoich, których urodziły Jakubowi ) następnie przeprawił też to, (przez bród Jabboku) co miał (gdy wyszedł z Paddan - Aram, miasta potomków Nachora, brata Abrahama)" "Jakub zaś pozostał sam (gdy przeprawił przez rzekę to, co miał) I mocował się z nim pewien mąż (wysłany przez Boga Wszechmogącego) aż do wzejścia zorzy (zmiana barwy nieba tuż przed wschodem słońca)" "A gdy widział, że go nie przemoże, uderzył go w staw biodrowy i zwichnął staw biodrowy Jakuba, gdy się z nim mocował" Czyli a gdy widział, że Jakuba nie zwycięży, uderzył go w staw biodrowy - funkcjonalnie ukształtowany wewnętrznie, rodzaj informacji w formie energetycznej, formą ruchu, immanentny biodra - funkcjonalnie ukształtowany rodzaj informacji w formie energetycznej, i zwichnął - zdeformował formę ruchu immanentną biodra Jakuba, gdy się z nim mocował "I rzekł: Puść mnie, bo już wzeszła zorza" Czyli i rzekł: słowo,dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów męża wysłanego przez Boga Wszechmogącego do Jakuba: Puść mnie, bo już wzeszła zorza - zmiana barwy nieba tuż przed wschodem słońca."Ale on odpowiedział: Nie puszczę cię, dopóki mi nie pobłogosławisz" Czyli ale Jakub odpowiedział mową słów: Nie puszczę cię, dopóki mi nie pobłogosławisz - swojej woli nie wykonasz we mnie "Wtedy rzekł do niego: Jakie jest imię twoje ? I odpowiedział: Jakub" Czyli wtedy rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów męża posłanego przez Boga Wszechmogącego do Jakuba: Jakie jest imię twoje ? I odpowiedział: Jakub - podchodzący, bo gdy nadszedł czas porodu ręką swą trzymał piętę Ezawa, brata bliźniaka swego (Rdz 32,22-27)

Autor:  arkadia33 [ 2019-06-10, 17:27 ]
Tytuł: 

Księga Rodzaju 32,28-32

"Wtedy rzekł: Nie będziesz już nazywał się Jakub, lecz Izrael, bo walczyłeś z Bogiem i z ludźmi i zwyciężyłeś" Czyli wtedy rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów męża posłanego przez Boga Wszechmogącego: Nie będziesz już nazywał się Jakub lecz Izrael, bo walczyłeś z Bogiem (z mężem posłanym przez Boga Wszechmogącego) i z ludźmi (o błogosławieństwo) i zwyciężyłeś, (bo swoją wolę wypełnił w Jakubie Bóg Wszechmogący i Izaak, ojciec Jakuba) "A Jakub zapytał, mówiąc: Powiedz mi, proszę, jakie jest imię twoje ? Na to odpowiedział: Dlaczego pytasz o imię moje ? I tam mu błogosławił" Czyli a Jakub zapytał męża wysłanego przez Boga Wszechmogącego, mówiąc: Powiedz mi, proszę, jakie jest imię twoje ? Na to odpowiedział mąż wysłany przez Boga Wszechmogącego: Dlaczego pytasz o imię moje ? (męża wysłanego przez Boga Wszechmogącego, który został stworzony, nie zrodzony, któremu nadaje się imię) I tam swoją wolę wypełnił w Jakubie, mąż wysłany przez Boga Wszechmogącego "I nazwał Jakub to miejsce Peniel, mówiąc: Oglądałem Boga twarz w twarz, a jednak ocalało życie moje" Czyli i nazwał Jakub to miejsce Peniel, mówiąc: Oglądałem Boga (męża wysłanego przez Boga Wszechmogącego) twarz jego, a on oglądał twarz moją, a jednak ocalało życie moje i zwyciężyłem "A gdy przechodził przez Peniel, wschodziło nad nim słońce on zaś utykał z powodu biodra swego" Czyli a gdy przechodził przez Peniel nastał nad nim poranek, Jakub natomiast utykał z powodu zdeformowanej formy ruchu biodra swego "Dlatego synowie Izraela aż do dnia dzisiejszego nie jedzą ścięgna, które jest w stawie biodrowym ponieważ uderzył Jakuba w staw biodrowy, w to właśnie ścięgno" Czyli dlatego potomkowie synów Izraela aż do dnia dzisiejszego nie jedzą ścięgna - funkcjonalnie ukształtowany wewnętrznie rodzaj informacji w formie energetycznej, do strzeżenia formy ruchu przed zniszczeniem, które jest w stawie biodrowym ponieważ uderzył Jakuba w formę ruchu stawu biodrowego, w to właśnie ścięgno do strzeżenia stawu biodrowego Jakuba i potomków Jakuba przed zniszczeniem formy ruchu stawu biodrowego (Rdz 32,28-32)

Autor:  arkadia33 [ 2019-06-11, 15:00 ]
Tytuł: 

Księga Rodzaju 33,1-4

"A gdy Jakub podniósł oczy swoje, zobaczył, że Ezaw nadchodzi a z nim czterystu mężów" Czyli a gdy Jakub zobaczył percepcją, że Ezaw brat bliźniak nadchodzi a z nim czterystu mężów, bo Jakub nie znalazł daru łaski u brata bliźniaka swego, którą znalazł u Boga Wszechmogącego, bo Jakuba strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego (Rdz 32,1-2) "Rozdzielił więc dzieci pomiędzy Leę, Rachelę i dwie służące" Czyli rozdzielił więc Jakub dzieci, które urodziła Jakubowi Lea i Rachela, pomiędzy dziećmi, które urodziły Jakubowi dwie służące, Bilha i które urodziła Jakubowi Zylpa. Rozdzielił więc Jakub dzieci według ich przynależności do Lei, Racheli, Bilhy i Zylpy, które urodziły Jakubowi "Na przedzie ustawił służące wraz z ich dziećmi, Leę z jej dziećmi za nimi, Rachelę zaś z Józefem na końcu" Czyli na przedzie Jakub ustawił w kolejności, według swojej hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, gdy zobaczył, że Ezaw, brat bliźniak nadchodzi a z nim czterystu mężów, bo Jakub bał się, że przyszli aby zabić jego oraz matki z dziećmi, które Jakubowi urodziły, a których strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego "Sam natomiast poszedł przed nimi i pokłonił się siedem razy aż do ziemi, zanim zbliżył się do brata swego" Czyli sam Jakub natomiast poszedł przed swoją kolejnością hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, i pokłonił się siedem razy, jak sześć dni stwarzania ziemi przez Boga Wszechmogącego i siódmego dnia odpoczynku dla zdrowia naszego (Rdz 2,2-3), aż do ziemi, którą stworzył Bóg Wszechmogący, by rozpoczęły się oddziaływania informacyjne z percepcją Ezawa, zanim zbliży się do brata, bliźniaka swego "Ezaw wybiegł naprzeciw niego, objął go, rzucił mu się na szyję i ucałował go; i rozpłakali się " Czyli i rozpoczęte oddziaływania informacyjne z percepcją Ezawa, brata bliźniaka Jakuba, doprowadziły do świadomości, bo Ezaw wybiegł naprzeciw Jakuba, brata bliźniaka swego, objął go, rzucił się Jakubowi na szyję i ucałował brata, bliźniaka swego; i rozpłakali się bracia bliźniacy (Rdz 33,1-4)

Autor:  arkadia33 [ 2019-06-12, 15:17 ]
Tytuł: 

Księga Rodzaju 33,5-9

"A gdy Ezaw podniósł oczy i ujrzał żony i dzieci, rzekł: A ci kim są dla ciebie ? Odpowiedział: To dzieci, którymi Bóg łaskawie obdarzył sługę twego" Czyli a gdy Ezaw percepcją ujrzał żony i dzieci Jakuba, rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów Ezawa do Jakuba: A ci kim są dla ciebie ? Odpowiedział Jakub: To dzieci, którymi Bóg łaskawie obdarzył sługę twego (brata bliźniaka twego), których Jakub ustawił wraz z ich matkami według kolejności hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, których strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego (Rdz 32,1-2) "Potem przybliżyły się służące z dziećmi swymi i pokłoniły się" Czyli potem przybliżyły się do Ezawa obie służące Bilha i Zylpa z dziećmi swymi, których Jakub ustawił na przedzie według swojej kolejności hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, i pokłoniły się obie służące z dziećmi swymi według Jakuba ustawionej kolejności hierarchii ważności "Przybliżyła się też Lea z dziećmi swymi i pokłoniły się, potem przybliżył się Józef i Rachela i pokłonili się" Czyli przybliżyła się też do Ezawa Lea z dziećmi swymi, których Jakub ustawił za służącymi Bilhą i Zylpą, według swojej kolejności hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, i pokłoniły się Lea z dziećmi swymi według Jakuba ustawionej kolejności hierarchii ważności. Potem przybliżył się do Ezawa Józef i Rachela, których Jakub ustawił na końcu według swojej kolejności hierarchii ważności, ponoszenia śmierci, i pokłoniły się Józef i Rachela na końcu, według Jakuba ustawionej kolejności hierarchii ważności "A Ezaw rzekł: Co ma znaczyć cały ten twój obóz, który spotkałem ? I odpowiedział: Chcę zdobyć życzliwość pana mego" Czyli a Ezaw rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do Jakuba: Co ma znaczyć cały ten twój obóz, który spotkałem ? (rozdzielone przez Jakuba dwa obozy, by z dwóch ocalał jeden, których strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego, i stada trzód każde stado z osobna, dar dla Ezawa, według grup społecznych każdej z osobna, Genesis rozdział 32, wersety od 1 -2; 7; 14-19) I odpowiedział Jakub mową słów: Chcę zdobyć życzliwość pana mego (brata bliźniaka mego) "Wtedy rzekł Ezaw: Ja mam dosyć bracie mój (stada trzód każde stado z osobna, według grup społecznych każdej z osobna) zatrzymaj sobie to, co twoje (Rdz 33,5-9)

Autor:  arkadia33 [ 2019-06-13, 15:53 ]
Tytuł: 

Księga Rodzaju 33,10-13

Czyli na mowę słów Ezawa: Ja mam dosyć bracie mój (stada trzód każde stado z osobna, według grup społecznych każdej z osobna) zatrzymaj sobie to, co twoje "Rzekł Jakub: O, nie ! Proszę cię, jeślim zdobył życzliwość twoją, przyjmij dar mój ode mnie (stada trzód każde stado z osobna, według grup społecznych każdej z osobna), bo oglądałem oblicze twoje, jak się ogląda oblicze męża Bożego i przyjąłeś mnie łaskawie (bo Jakub znalazł dar łaski u Boga Wszechmogącego, którego strzegł obóz wysłanników Boga Wszechmogącego, Genesis, rozdział 32,wersety od 1-2)" "Przyjmij, proszę, upominek mój, który ci złożyłem, gdyż Bóg był mi łaskawy i mam wszystko !" Czyli Ezaw ma przyjąć, prosi go Jakub, upominek Jakuba, który złożył Ezawowi Jakub, stada trzód każde stado z osobna, według grup społecznych każdej z osobna, gdyż Jakub znalazł łaskę u Boga Wszechmogącego i ma wszystko od Boga Wszechmogącego "A gdy usilnie nalegał na niego, przyjął (upominek, który złożył Ezawowi Jakub, stada trzód każde stado z osobna, według grup społecznych każdej z osobna) " "A potem rzekł: Ruszajmy w drogę i chodźmy, a ja pójdę z tobą" Czyli potem rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do każdego z nas: Ruszajmy w drogę i chodźmy za stadami trzód każdej trzody z osobna, według grup społecznych każdej z osobna, a brat niech pójdzie z bratem "Odpowiedział mu Jakub: Pan mój (brat bliźniak mój) wie, że dzieci ( młody rodzaj informacji w formie energetycznej) są jeszcze wątłe, muszę też mieć wzgląd na owce ( rodzaj informacji w formie energetycznej) i krowy (rodzaj informacji w formie energetycznej) które karmią (rodzajem informacji w formie energetycznej) swoje młode (rodzaje informacji.) Jeśli popędzi się je przez jeden dzień,( od wschodu do zachodu słońca) zginie całe stado. (owiec, i krów, które karmią rodzajem informacji młode rodzaje informacji) (Rdz 33,10-13)

Autor:  arkadia33 [ 2019-06-14, 16:14 ]
Tytuł: 

Księga Rodzaju 33,14-20

"Niech pan mój (brat bliźniak mój) jedzie naprzód przed sługą swoim (bratem bliźniakiem swoim), a ja będę ciągnął powoli, w miarę jak nadąży (ze swoją formą ruchu, bydło - rodzaj informacji w formie energetycznej), które jest przede mną (Jakubem - rodzaj informacji w formie energetycznej), i jak nadążą (ze swoją młodą formą ruchu) dzieci (młody rodzaj informacji w formie energetycznej), aż dojdę do pana mego (brata bliźniaka mego) do Seiru" "Wtedy rzekł Ezaw: Pozwól tedy, że zostawię z tobą kilku z moich ludzi (z tych czterystu mężów, którzy z Ezawem przyszli na spotkanie z Jakubem)" "A on odpowiedział (mową słów): Po cóż to ? Bylem tylko zdobył życzliwość pana mego (brata bliźniaka mego)" "Tego dnia udał się Ezaw w drogę powrotną do Seiru, (z którego wyruszył z czterystoma mężami na spotkanie z Jakubem, bratem bliźniakiem swoim)" "a Jakub wyruszył do Sukkot i zbudował sobie dom, a dla stad swoich wystawił szałasy (bo zbliżała się pora deszczowa) Dlatego nazwano to miejsce Sukkot (szałasy)" "Na koniec (drogi do ziemi ojców swoich Abrahama i Izaaka) dotarł szczęśliwie po powrocie z Paddan - Aram (miasto potomków synów Nachora, brata Abrahama), do miasta Sychem (przeklętych potomków Chama, ojca Kanaana, Genesis, rozdział 9 werset 25) w ziemi kanaananejskiej, (przeklętych potomków Chama) i rozbił obóz pod miastem," "kupiwszy za sto srebrników od synów Chamora, ojca Sychema, część pola, na którym rozbił swój namiot" Czyli Jakub kupił za sto srebrnych monet od synów Chamora, ojca Sychema, część pola, które należało do Sychemu, miasta przeklętych potomków Chama, ojca Kanaana, na którym rozbił swój namiot (Rdz 10,6; 15-17) "Tam też postawił ołtarz i nazwał go: Bóg jest Bogiem Izraela" Czyli tam też na części pola, które należało do Sychemu, miasta przeklętych potomków Chama, ojca Kanaana, postawił ołtarz, by tam też w wyznaczonym miejscu umieścić system ofiarniczy, i nazwał postawiony ołtarz: Bóg Wszechmogący jest Bogiem Izraela, bo swoją wolę Bóg Wszechmogący wypełniał w Izraelu (Rdz 33,14-20)

Autor:  arkadia33 [ 2019-06-15, 15:46 ]
Tytuł: 

Księga Rodzaju 34,1-5

"A Dina, córka Lei, którą urodziła Jakubowi, wyszła, aby rozejrzeć się między dziewczętami kraju (podzielonych w rodzie i plemieniu przeklętych synów Chama, ojca Kanaana, podzielony w rodzie i plemieniu Kanaan zrodził Chiwwitę, podzielony w rodzie i plemieniu Chiwwita zrodził przeklęte plemię Chiwitów, według imienia swego, Genesis 9, 25; 10, 6; 15-17) "Gdy ją ujrzał Sychem, syn Chamora, Chiwwity, księcia tego kraju, porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją" Czyli gdy Dinę, córkę Jakuba, ujrzał Sychem, syn Chamora Chiwwity z przeklętego plemienia Chiwwitów, księcia tego kraju, podzielonych w rodzie i plemieniu przeklętych synów Kanaana. Podzielonych w rodzie i plemieniu według imion ich, zrodzili przeklęte plemiona Kananejczyków, według imion ich (Rdz 9,25; 10,6; 13-18) Porwał Dinę, córkę Jakuba, by na miejscu, na które ją porwał leżeć z Diną, córką Jakuba, która nie była żoną Sychema, syna Chamora z przeklętego plemienia Chiwwitów, użył przemocy, by dokonać aktu rozradzania się z Diną, córką Jakuba, która nie była jego żoną. "Przylgnął jednak cała duszą do Diny, córki Jakuba, pokochał tę dziewczynę i czule do niej się odzywał" Czyli przylgnął jednak całym uczuciem, pragnieniem i myślą do Diny, córki Jakuba, i wyrazem pokochania tej dziewczyny była mowa słów - nośnik uczuć, pragnień i myśli do tej dziewczyny, córki Jakuba "I rzekł Sychem do Chamora, ojca swego: Weź mi tę dzieweczkę za żonę" Czyli i rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik pieszczotliwej mowy słów Sychema do Chamora ojca swego: Weź mi tę dzieweczkę za żonę. "Jakub usłyszał wprawdzie (nośnik mowy słów, że Sychem, syn Chamora z przeklętego plemienia Chiwwitów) zhańbił Dinę, córkę jego, lecz ponieważ synowie jego byli przy bydle na polu, nic nie powiedział Jakub (synom swoim), aż do ich przybycia" (Rdz 34,1-5)

Autor:  arkadia33 [ 2019-06-16, 16:52 ]
Tytuł: 

Księga Rodzaju 34,6-10

"Chamor, ojciec Sychema, udał się do Jakuba, aby się z nim rozmówić" Czyli wtedy Chamor z przeklętego plemienia Chiwwitów, ojciec Sychema udał się do Jakuba, aby się z nim rozmówić, gdy Sychem, syn Chamora, zhańbił Dinę, córkę Jakuba, bo porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. "A gdy synowie Jakuba przyszli z pola i usłyszeli o tym, zasmucili się mężowie ci i bardzo się rozgniewali, że dopuścił się bezwstydnego czynu w Izraelu, śpiąc z córką Jakuba, a tak nie wolno" Czyli a gdy synowie Jakuba przyszli z pola i usłyszeli mowę słów o tym, że Sychem, syn Chamora z przeklętego plemienia Chiwwitów, zhańbił Dinę, zasmucili się mową słów o tym mężowie ci i bardzo się rozgniewali, gdy usłyszeli mowę słów o tym, że Sychem, syn Chamora z przeklętego plemienia Chiwwitów dopuścił się haniebnego bezwstydnego czynu w Izraelu, w którym swoją wolę wypełniał Bóg Wszechmogący, a tak nie wolno czynić w Izraelu, bo Dinę córkę Jakuba, porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. "Chamor zaś tak odezwał się do nich: Sychem, syn mój, całą duszą przylgnął do córki waszej. Dajcie mu ją za żonę, proszę," Czyli Chamor zaś taką odezwał się mową słów do Jakuba i synów jego: Sychem, syn mój całą duszą przylgnął do córki waszej. Dajcie mu ją za żonę, proszę, wtedy prosi, gdy Sychem, syn jego Dinę, córkę Jakuba, porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. Analogicznie do tych, którzy najpierw haniebnie, ohydnie i okrutnie czynią, a następnie proszą żeby im dać... (Przyp. 28, 9) "i spowinowaćcie się z nami: Dawajcie nam za żony córki wasze, a bierzcie za żony córki nasze," Czyli spowinowaćcie się z nami przez córki wasze i córki nasze: Dawajcie nam za żony, córki wasze, a bierzcie za żony córki nasze "i mieszkajcie z nami. Ziemia stoi przed wami otworem: Osiedlajcie się w niej, uprawiajcie handel i nabywajcie ją na własność !" Czyli i mieszkać ma Jakub z braćmi Diny, z przeklętym plemieniem Chiwwitów w ziemi przeklętych plemion Kananejczyków, która dla Jakuba i braci Diny jest otwartą przestrzenią. Osiedlać się mają w tej ziemi, przeklętych plemion Kananejczyków, uprawiać handel i nabywać ziemię na własność od synów Chamora (Rdz 33,19) księcia tego kraju przeklętych plemion Kananejczyków, z przeklętego plemienia Chiwwitów (Rdz 34,6-10)

Autor:  arkadia33 [ 2019-06-17, 18:44 ]
Tytuł: 

Księga Rodzaju 34,11-15

"A Sychem rzekł do ojca i braci jej: Jeżeli tylko doznam życzliwości od was, dam, cokolwiek ode mnie zażądacie" Czyli Sychem rzekł: słowo, dźwięk, wibracja - nośnik mowy słów do ojca i braci Diny, którą zhańbił, bo porwał ją, spał z nią i zgwałcił ją. Jeżeli tylko Sychem dozna życzliwości od ojca i braci Diny, którą zhańbił, da cokolwiek od niego zażądają ojciec i bracia Diny. Nie dozna życzliwości od nich, jak doznał życzliwości każdy z nas od Boga Ojca Wszechmogącego, za czyny nasze, nie żądaliśmy, a dał nam Jezusa Zbawiciela wzór człowieka, dla człowieka, aby za czyny każdego z nas nie ponieś śmiertelnych konsekwencji, które Jezus Zbawiciel pokazał na krzyżu (Jan 3,16) By każdy z nas był zbawiony, żył wiecznie w nowym systemie duchowo - informacyjnej całości - Eden (Obj. 21,1-5) "Zażądajcie ode mnie choćby bardzo wysokiego wiana i daru, a dam, jak mi powiecie, tylko dajcie mi tę dziewczynę za żonę " Czyli nie zażądaliśmy od Boga Ojca Wszechmogącego, a dał nam Jezusa Zbawiciela, i dar łaski zbawienia niczym nie zasłużony w Jezusie Zbawicielu (Efez. 2,7-10), aby każdy z nas był zbawiony, żył wiecznie w nowym systemie duchowo - informacyjnej całości - Eden (Rdz 2,8) "Wtedy synowie Jakuba odpowiedzieli Sychemowi i Chamorowi, ojcu jego podstępnie, bo zhańbił siostrę ich Dinę" Czyli za czyny haniebne, nie odpowiada się podstępnie, bo to jest hańbą, dla tych którzy czynią haniebnie i odpowiadają podstępnie "mówiąc do nich: Nie możemy uczynić tego, aby siostrę naszą wydać za człowieka nieobrzezanego, bo to byłoby hańbą dla nas" Czyli mówili do nich podstępnie, bo nie byłoby hańbą wydanie siostry ich za człowieka nieobrzezanego, bo hańbą jest czynienie haniebnie i mówienie podstępnie " Tylko pod tym warunkiem wyrazimy zgodę, jeżeli staniecie się jak my, każąc obrzezać każdego mężczyznę u was" Czyli stawianie warunków jest podstępem, aby wyrazili zgodę, ci który czynią haniebnie, i stali się jak oni którzy mówią podstępnie (Rdz 34,11-15)

Autor:  arkadia33 [ 2019-06-18, 16:41 ]
Tytuł: 

Księga Rodzaju 34,16-21

"Wtedy damy wam córki nasze, a córki wasze pojmiemy sobie za żony, zamieszkamy z wami i staniemy się jednym ludem" Czyli wtedy oni, którzy mówią podstępnie dadzą córki swoje tym, co czynią haniebnie, a córki tych, co czynią haniebnie pojmą sobie za żony i zamieszkają razem, oni którzy mówią podstępnie z tymi, co czynią haniebnie i staną się jednym ludem tych, którzy mówią podstępnie z tymi, co czynią haniebnie "Lecz jeśli nas nie usłuchacie i nie obrzezacie się, weźmiemy córkę naszą i odjedziemy" Czyli lecz jeśli tych, co mówią podstępnie nie usłuchają, oni, którzy czynią haniebnie i nie staną się jak oni, którzy mówią podstępie, zabiorą córkę swoją, od tych którzy czynią haniebnie i odjadą oni, którzy mówią podstępnie, od tych, co czynią haniebnie "Słowa ich podobały się Chamorowi i Sychemowi, synowi Chamora" Czyli słowa ich mowy podstępnej podobały się ojcu i synowi z przeklętego plemienia Chiwwitów, którzy czynią haniebnie "Młodzieniec nie zawahał się uczynić tego, bo pokochał córkę Jakuba; był zaś najbardziej poważany w całej swojej rodzinie" Czyli młodzieniec Sychem, który czynił haniebnie nie zawahał się, by stać się jak oni, którzy mówią podstępnie, bo pokochał Dinę, córkę Jakuba, którą porwał, spał z nią i zgwałcił ją, wtedy chciał, by dali mu ją za żonę. Był zaś młodzieniec Sychem, który czynił haniebnie najbardziej poważany w całej swojej rodzinie, w której czynią haniebnie "Potem przyszedł Chamor i Sychem, syn jego, do bramy miasta swego i rzekli do mieszkańców miasta swego tak:" Czyli potem przyszedł Chamor książę tego kraju, w którym czynią haniebnie i młodzieniec Sychem, syn jego do bramy miasta Sychemu, w którym czynią haniebnie i rzekli - nośnik mowy, jednomyślnych słów Chamora i Sychema, syna jego, do mieszkańców Sychemu, którzy czynią haniebnie tak: "Mężowie ci, (którzy mówią podstępnie) są pokojowo usposobieni wobec nas, (którzy czynią haniebnie), niech więc zamieszkają, (którzy mówią podstępnie) z nami, (którzy czynią haniebnie) w kraju, (w którym czynią haniebnie) i uprawiają, (którzy mówią podstępnie) handel; ziemi jest tu (u tych, co czynią haniebnie) dosyć dla tych, (którzy mówią podstępnie) Córki ich, (którzy mówią podstępnie) brać będziemy sobie za żony, (którzy czynią haniebnie), a córki nasze, (którzy czynią haniebnie) będziemy za nich, (którzy mówią podstępnie) wydawać" (Rdz 34,16-21)

Strona 26 z 49 Strefa czasowa: UTC + 2
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/