dietetyk wrocław AAAA

Strefa czasowa: UTC + 2





Utwórz nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj | Powiadom znajomego

pianino dla początkującego
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2014-11-05, 21:41 
Przyjaciel
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):2009-01-18, 11:32
Posty:491
Lokalizacja: Warszawa
Jakie waszym zdaniem powinnam kupić pianino? Cyfrowe czy analogowe, klasyczne? Nie znam się na tym za bardzo, a muszę kupić, bo moja córka w przyszłym roku zacznie się uczyć grać na pianinie w szkole muzycznej. Musimy mieć instrument w domu, żeby mogła ćwiczyć. Pytanie - jaki? Nie za bardzo mam ochotę na klasyczny, bo to kłopot ze strojeniem, bo wielki, ciężki. Z drugiej strony, czy ktoś ma cyfrowe pianino i może mi z autopsji powiedzieć, że dziecko nie będzie czuło różnicy w nacisku na klawiaturze?


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: pianino dla początkującego
PostNapisane: 2014-11-08, 23:53 
Awanturnik
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):2011-03-22, 11:21
Posty:1643
Dokładnie tak. O ile przesiadka z klasycznego na cyfrowe jest prosta, o tyle w drugą stronę nie bardzo. Muzykę trzeba czuć pod palcem. Na początki polecam zdecydowanie pianino klasyczne, a o strojenie bym się nie martwiła. Jeśli nie będzie co chwila przesuwane i nie będzie stało w przeciągu, powinno trzymać strój miesiącami. Niektóre cyfrówki mają taką opcję, że intensywność dźwięku zależy od siły uderzenia palca, ale to nadal nie to samo, bo klawisz klasyczny pracuje zupełnie inaczej, a przez to samo zupełnie inaczej zachowywała się będzie cała ręka przy graniu pasaży czy zwykłego staccato. Tego, że ustawienie rąk (zwłaszcza w tych początkach) jest najważniejsze tłumaczyć Ci nie muszę. :)


Zgłoś post
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  

Re: pianino dla początkującego
PostNapisane: 2014-11-27, 13:54 
Przyjaciel
Avatar użytkownika
Offline

Dołączył(a):2009-01-18, 11:32
Posty:491
Lokalizacja: Warszawa